WinApi jpg в bmp
Юзай GDI+:
там есть класс Bitmap, он умеет грузить разные форматы картинок.
Загружаешь нужную тебе картинку (Bitmap::FromFile). А там уже делаешь с ней что хочешь.
там есть класс Bitmap, он умеет грузить разные форматы картинок.
Загружаешь нужную тебе картинку (Bitmap::FromFile). А там уже делаешь с ней что хочешь.
Bitmap работает только с bmp, используй Image
[quote=Matush]там есть класс Bitmap, он умеет грузить разные форматы картинок.[/quote]
Ничего не имею против Image, но насчет Bitmap ты неправ.
Чти МСДН:
Loading and Displaying Bitmaps
To display a raster image (bitmap) on the screen, you need an [COLOR=#0000ff]Image[/COLOR] object and a [COLOR=#0000ff]Graphics[/COLOR] object. Pass the name of a file (or a pointer to a stream) to an Image constructor. After you have created an Image object, pass the address of that Image object to the DrawImage method of a Graphics object.
The following example creates an Image object from a JPEG file and then draws the image with its upper-left corner at (60, 10):
graphics.DrawImage(&image, 60, 10);
The following illustration shows the image drawn at the specified location.
The Image class provides basic methods for loading and displaying raster images and vector images. [COLOR=red]The Bitmap class, which inherits from the Image class, provides more specialized methods for loading, displaying, and manipulating raster images[/COLOR]. For example, you can construct a Bitmap object from an icon handle (HICON).
The following example obtains a handle to an icon and then uses that handle to construct a Bitmap object. The code displays the icon by passing the address of the Bitmap object to the DrawImage method of a Graphics object.
Bitmap bitmap(hIcon);
graphics.DrawImage(&bitmap, 10, 10);