Справочник функций

Ваш аккаунт

Войти через: 
Забыли пароль?
Регистрация
Информацию о новых материалах можно получать и без регистрации:

Почтовая рассылка

Подписчиков: -1
Последний выпуск: 19.06.2015

переопределение метода Dispose

31K
15 декабря 2008 года
charizma
29 / / 28.10.2008
Пусть есть класс:

class FooBar : Object {

}

Надо модифицировать FooBar так, чтобы он переопределял метод Dispose().
Если кто может помочь - то плииз...а то я чет почитала-почитала, а сделать...как бы... не могу
5
15 декабря 2008 года
hardcase
4.5K / / 09.08.2005
Следи за рукой (код из МСДН):
Код:
using System;
using System.ComponentModel;

// The following example demonstrates how to create
// a resource class that implements the IDisposable interface
// and the IDisposable.Dispose method.

public class DisposeExample
{
    // A base class that implements IDisposable.
    // By implementing IDisposable, you are announcing that
    // instances of this type allocate scarce resources.
    public class MyResource: IDisposable
    {
        // Pointer to an external unmanaged resource.
        private IntPtr handle;
        // Other managed resource this class uses.
        private Component component = new Component();
        // Track whether Dispose has been called.
        private bool disposed = false;

        // The class constructor.
        public MyResource(IntPtr handle)
        {
            this.handle = handle;
        }

        // Implement IDisposable.
        // Do not make this method virtual.
        // A derived class should not be able to override this method.
        public void Dispose()
        {
            Dispose(true);
            // This object will be cleaned up by the Dispose method.
            // Therefore, you should call GC.SupressFinalize to
            // take this object off the finalization queue
            // and prevent finalization code for this object
            // from executing a second time.
            GC.SuppressFinalize(this);
        }

        // Dispose(bool disposing) executes in two distinct scenarios.
        // If disposing equals true, the method has been called directly
        // or indirectly by a user's code. Managed and unmanaged resources
        // can be disposed.
        // If disposing equals false, the method has been called by the
        // runtime from inside the finalizer and you should not reference
        // other objects. Only unmanaged resources can be disposed.
        private void Dispose(bool disposing)
        {
            // Check to see if Dispose has already been called.
            if(!this.disposed)
            {
                // If disposing equals true, dispose all managed
                // and unmanaged resources.
                if(disposing)
                {
                    // Dispose managed resources.
                    component.Dispose();
                }

                // Call the appropriate methods to clean up
                // unmanaged resources here.
                // If disposing is false,
                // only the following code is executed.
                CloseHandle(handle);
                handle = IntPtr.Zero;

                // Note disposing has been done.
                disposed = true;

            }
        }

        // Use interop to call the method necessary
        // to clean up the unmanaged resource.
        [System.Runtime.InteropServices.DllImport("Kernel32")]
        private extern static Boolean CloseHandle(IntPtr handle);

        // Use C# destructor syntax for finalization code.
        // This destructor will run only if the Dispose method
        // does not get called.
        // It gives your base class the opportunity to finalize.
        // Do not provide destructors in types derived from this class.
        ~MyResource()
        {
            // Do not re-create Dispose clean-up code here.
            // Calling Dispose(false) is optimal in terms of
            // readability and maintainability.
            Dispose(false);
        }
    }
    public static void Main()
    {
        // Insert code here to create
        // and use the MyResource object.
    }
}
31K
15 декабря 2008 года
charizma
29 / / 28.10.2008
Да, клева но в каком месте оно тут переопределятся?!!!! не вижу слова override
5
15 декабря 2008 года
hardcase
4.5K / / 09.08.2005
Цитата: charizma
Да, клева но в каком месте оно тут переопределятся?!!!! не вижу слова override


Метод Dispose есть только у классов и структур, реализующих интерфейс IDisposable. В подавляющем большинстве случаев он невиртуальный и не может быть переопределен в потомках (в силу принципа инкапсуляции).

31K
15 декабря 2008 года
charizma
29 / / 28.10.2008
ну так можно ж сделать так
class FooBar : IDisposable {

}
или нет? вот он и будет реализ. интерфейс IDisposable.
чет я уже как-то совсем запуталась
5
15 декабря 2008 года
hardcase
4.5K / / 09.08.2005
Цитата: charizma
ну так можно ж сделать так
class FooBar : IDisposable {

}
или нет? вот он и будет реализ. интерфейс IDisposable.
чет я уже как-то совсем запуталась


Можно. Теперь смотрите пример. Там все написано.

31K
15 декабря 2008 года
charizma
29 / / 28.10.2008
яфффно. спс. уидела)))
Реклама на сайте | Обмен ссылками | Ссылки | Экспорт (RSS) | Контакты
Добавить статью | Добавить исходник | Добавить хостинг-провайдера | Добавить сайт в каталог