Ошибка LNK2001
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_WSAStartup@8"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_gethostbyname@4"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_closesocket@4"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_bind@12"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_WSACleanup@0"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_socket@12"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_gethostname@8"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_recvfrom@24"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_htons@4"
Ошибка LNK2001 неразрешенный внешний символ "_sendto@24"
Начало:
#define _CRT_SECURE_NO_WARNINGS
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <string.h>
#include <winsock.h>
#include <time.h>
#include "mwo.h"
#define BUFFER_SIZE 4096
WSADATA w; /* Used to open windows connection */
const unsigned short port_number = 5555; /* Port number to use */
int a1, a2, a3, a4; /* Components of address in xxx.xxx.xxx.xxx form */
int client_length; /* Length of client struct */
int bytes_received; /* Bytes received from client */
SOCKET sd; /* Socket descriptor of server */
struct sockaddr_in server; /* Information about the server */
struct sockaddr_in client; /* Information about the client */
char buffer[BUFFER_SIZE]; /* Where to store received data */
struct hostent *hp; /* Information about this computer */
char host_name[256];
int client_length = (int)sizeof(struct sockaddr_in); /* Name of the server */
int freeID = 1;
Код на примере Bind
void mwo_net_init()
{
/* Bind address to socket */
if (bind(sd, (struct sockaddr *)&server, sizeof(struct sockaddr_in)) == -1)
{
fprintf(stderr, "Could not bind name to socket.n");
closesocket(sd);
WSACleanup();
exit(0);
}
}
Это ошибки не компиляции, а линковки. Укажите линкеру библиотеку ws2_32.lib в настройках проекта и настанет вам счастье.
странная ошибка