Declare Function BitBlt Lib "gdi32" Alias "BitBlt" (ByVal hDestDC As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal xSrc As Long, ByVal ySrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long
· hdcDest
Identifies the destination device context.
· nXDest
Specifies the logical x-coordinate of the upper-left corner of the destination rectangle.
· nYDest
Specifies the logical y-coordinate of the upper-left corner of the destination rectangle.
· nWidth
Specifies the logical width of the source and destination rectangles.
· nHeight
Specifies the logical height of the source and the destination rectangles.
· hdcSrc
Identifies the source device context.
· nXSrc
Specifies the logical x-coordinate of the upper-left corner of the source rectangle.
· nYSrc
Specifies the logical y-coordinate of the upper-left corner of the source rectangle.
· dwRop
Specifies a raster-operation code. These codes define how the color data for the source rectangle is to be combined with the color data for the destination rectangle to achieve the final color.
The following list shows some common raster operation codes:
BLACKNESS
Fills the destination rectangle using the color associated with index 0 in the physical palette. (This color is black for the default physical palette.)
DSTINVERT
Inverts the destination rectangle.
MERGECOPY
Merges the colors of the source rectangle with the specified pattern by using the Boolean AND operator.
MERGEPAINT
Merges the colors of the inverted source rectangle with the colors of the destination rectangle by using the Boolean OR operator.
NOTSRCCOPY
Copies the inverted source rectangle to the destination.
NOTSRCERASE
Combines the colors of the source and destination rectangles by using the Boolean OR operator and then inverts the resultant color.
PATCOPY
Copies the specified pattern into the destination bitmap.
PATINVERT
Combines the colors of the specified pattern with the colors of the destination rectangle by using the Boolean XOR operator.
PATPAINT
Combines the colors of the pattern with the colors of the inverted source rectangle by using the Boolean OR operator. The result of this operation is combined with the colors of the destination rectangle by using the Boolean OR operator.
SRCAND
Combines the colors of the source and destination rectangles by using the Boolean AND operator.
SRCCOPY
Copies the source rectangle directly to the destination rectangle.
SRCERASE
Combines the inverted colors of the destination rectangle with the colors of the source rectangle by using the Boolean AND operator.
SRCINVERT
Combines the colors of the source and destination rectangles by using the Boolean XOR operator.
SRCPAINT
Combines the colors of the source and destination rectangles by using the Boolean OR operator.
WHITENESS
Fills the destination rectangle using the color associated with index 1 in the physical palette. (This color is white for the default physical palette.)
Быстрая обработка рисунка попиксельно
Если возможно без API
или в крайнем случае с ними
Если кто знает подскажите пожалуйста
по возможности с кодом
Спасибо за ваше внимание
Цитата:
Originally posted by Sync
Я ищу быстрый способ работы с ресунком попиксельно
Если возможно без API
или в крайнем случае с ними
Если кто знает подскажите пожалуйста
по возможности с кодом
Спасибо за ваше внимание
Я ищу быстрый способ работы с ресунком попиксельно
Если возможно без API
или в крайнем случае с ними
Если кто знает подскажите пожалуйста
по возможности с кодом
Спасибо за ваше внимание
попиксельно это ты с bitmap собираешься работать..?!
В виндах API работает в основном в bitmap (bmp образ картинки) и у нее один из самых быстрых кодов. Т.е. то что касается: нужном образом залить, наложить и т.д. без API трудно обойтись или только использовать спец. граф. библиотеку, но опять же все завист от задач и твоего выбора.
Одна из основных и универсальных функций, изучение лучше начать с нее:
Код:
Но в начале тебе придется разобраться с концепцией window GDI - графическим интерфейсом виндов (именно его использует винда для отрисовки своих окон и графических элементов)
Но если тебе надо работать с jpg есть куча dll с помощью кторых можно открыть jpg и интерпретировать его как device independent bitmap(за есмь bmp), так что api все-таки не избежать...
Цитата:
Originally posted by Sync
Я ищу быстрый способ работы с ресунком попиксельно
Если возможно без API
или в крайнем случае с ними
Если кто знает подскажите пожалуйста
по возможности с кодом
Спасибо за ваше внимание
Я ищу быстрый способ работы с ресунком попиксельно
Если возможно без API
или в крайнем случае с ними
Если кто знает подскажите пожалуйста
по возможности с кодом
Спасибо за ваше внимание
1. создаешь или открываешь Bitmap
2. вызываешь GetDIBits - получаешь область памяти где лежит этот рисунок
3. обрабатываешь в памяти
4. вызываешь SetDIBits+BitBlt или SetDIBitsToDevice
вуаля
первые два шага можно пропустить и создавать рисунок сразу в памяти