Компонент UpDown.
Подскажите, пожалуйста, как при OnClick в TUpDown определить на какую из двух стрелок нажали.
Можно ли убрать одну стрелку (оставить только одну)?
Спасибо!
Привет!
Подскажите, пожалуйста, как при OnClick в TUpDown определить на какую из двух стрелок нажали.
Можно ли убрать одну стрелку (оставить только одну)?
Спасибо!
Что за компонент? Из какой библиотеки?
Ага нашел:
Occurs when the user clicks an arrow button.
enum TUDBtnType { btNext, btPrev };
typedef void __fastcall (__closure *TUDClickEvent)(System::TObject* Sender, TUDBtnType Button);
__property TUDClickEvent OnClick = {read=FOnClick, write=FOnClick}
Description
Write an OnClick event handler to take specific action when the user clicks one of the arrow buttons. If the Associate property is not used to automatically update the text of an edit control when the value of Position changes, use the OnClick event handler to respond to changes just before the value of Position is changed.
The Button parameter specifies how the value of Position is about to change. When Button is btNext, the Up or Right arrow was clicked, and the value of Position is about to increase by Increment. When Button is btPrev, the Down or Left arrow was clicked, and the value of Position is about to decrease by Increment.
Соответсвенно, параметр Button и есть кнопка вверх или вниз.
Что за компонент? Из какой библиотеки?
Ага нашел:
Occurs when the user clicks an arrow button.
enum TUDBtnType { btNext, btPrev };
typedef void __fastcall (__closure *TUDClickEvent)(System::TObject* Sender, TUDBtnType Button);
__property TUDClickEvent OnClick = {read=FOnClick, write=FOnClick}
Description
Write an OnClick event handler to take specific action when the user clicks one of the arrow buttons. If the Associate property is not used to automatically update the text of an edit control when the value of Position changes, use the OnClick event handler to respond to changes just before the value of Position is changed.
The Button parameter specifies how the value of Position is about to change. When Button is btNext, the Up or Right arrow was clicked, and the value of Position is about to increase by Increment. When Button is btPrev, the Down or Left arrow was clicked, and the value of Position is about to decrease by Increment.
Соответсвенно, параметр Button и есть кнопка вверх или вниз.
Хелп и сам читал :)
А вот такой код не идёт:
{
ShowMessage("hi!");
}
Мне бы примерчик небольшой или альтернативу какую.
Хелп и сам читал :)
А вот такой код не идёт:
{
ShowMessage("hi!");
}
Мне бы примерчик небольшой или альтернативу какую.
Лови. Проверил. Работает.
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::UpDown1Click(TObject *Sender, TUDBtnType Button)
{
if(Button == btPrev)
Label1->Caption = "btPrev";
else
Label1->Caption = "btNext";
}
//---------------------------------------------------------------------------
Лови. Проверил. Работает.
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::UpDown1Click(TObject *Sender, TUDBtnType Button)
{
if(Button == btPrev)
Label1->Caption = "btPrev";
else
Label1->Caption = "btNext";
}
//---------------------------------------------------------------------------
Спасибо!
Кинул новый компонент и на нём пошло, а на старом не идёт все-равно :)
Надо заново их сделать.